I ROK
- Agnieszka Probola
- Agnieszka Probola
- Agnieszka Probola
- Katarzyna Lenarczyk
- Katarzyna Lenarczyk
- Katarzyna Lenarczyk
- Katarzyna Lenarczyk
- Kinga Zębalska
- Kinga Zębalska
- Zuzanna Kuglasz
- Natalia Lewandowska
- Natalia Lewandowska
- Wiktoria Merchel
- Wiktoria Merchel
- Sebastian Murza
- Nguyen Nhat Anh
- Nguyen Nhat Anh
- Nguyen Nhat Anh
- Nguyen Nhat Anh
- Zofia Szwejk
- Zuzanna Piwońska
- Natasza Pleśniak
- Natasza Pleśniak
- Agnieszka Probola
- Sebastian Murza
- Adam Skrzypiec
- Adam Skrzypiec
- Jan Śladowski
- Jan Śladowski
- Aleksandra Sowińska
- Aleksandra Sowińska
- Wiktoria Merchel
- Wiktoria Merchel
- Zuzanna Kuglasz
- Zuzanna Kuglasz
- Zuzanna Kuglasz
- Zuzanna Kuglasz
II ROK
- Maria Rutyna
- Karolina Wyka
- Zuzanna Podpora
- Alicja Sobiepańska
- Katarzyna Mliczek
- Anhelina Siameika
- Barbara Synak
- Barbara Synak
- Natalia Skipirzepa
- Ania Lewandowska
- Weronika Sobczyk
- Karolina Wyka
- Zuzanna Pieńkowska
- Julia Brzózka
- Barbara Synak
- Zuzanna Pieńkowska
- Karolina Porzycka
- Agata Popik
- Agata Popik
- Weronika Sobczyk
- Ania Lewandowska
- Zuzanna Podpora
- Barbara Zientek
- Alicja Sobiepańska
- Ania Lewandowska
- Karolina Porzycka
- Anhelina Siameika
- Karolina Porzycka
- Katarzyna Mliczek
- Aleksandra Sowińska
- Karolina Wyka
- Natalia Skipirzepa
- Zuzanna Pieńkowska
- Aleksandra Sowińska
- Zuzanna Podpora
- Weronika Nowak
- Agata Popik
- Natalia Skipirzepa
- Maria Rutyna
- Jan Stanisławski
- Karolina Porzycka
- Zuzanna Podpora
- Karolina Wyka
- Barbara Synak
- Agata Popik
- Weronika Nowak
- Agata Popik
- Ania Lewandowska
- Ania Lewandowska
- Natalia Suchta
- Katarzyna Mliczek
- Katarzyna Mliczek
- Natalia Suchta
- Barbara Zientek
- Alicja Sobiepańska
- Anhelina Siameika
- Zuzanna Podpora
- Maria Tołwińska
- Aleksandra Sowińska
Tak jak istnieje „kultura jazdy i zachowania na drodze”, czy ogólne zasady savoir-vivre, tak istnieje moim zdaniem coś co można nazwać „kulturą literniczą”. Choć piszemy i czytamy od 7 roku życia, obcujemy ze wszechobecną typografią, to większość z nas nie zauważa podstawowych różnic między literami, krojami pism, nie zna terminologii, historii, zasad, rządzących tym na pozór hermetycznym światem. Kurs Liternictwa dla I i II roku ma to zmienić. Rozpoczyna się on od praktycznej nauki kaligrafii na którym studenci zapoznają się z narzędziem płasko ściętym, potem praktycznie pokonują drogę od litery pisanej – narzędziowej, do litery kreślonej – konstruowanej (przy użyciu grafiki wektorowej). Ułatwia to zrozumienie zależności między śladem właściwie poprowadzonego narzędzia kaligraficznego, a konstrukcją i charakterem pisma typograficznego. Część kaligraficzna kursu opiera się na kapitalis quadracie, oraz na minuskule humanistycznej.
Litery, których formy kształtowały się przez tysiąclecia, w pierwszym rzędzie są graficznym nośnikiem myśli, narzędziem komunikacji. Lecz oprócz tej podstawowej funkcji, istnieje również uroda pisma, dzięki której litery mogą być nośnikiem emocji, nastroju, estetycznie zachwycać, budzić zniesmaczenie, odzwierciedlać ducha czasu w którym powstają. Uświadomienie studentom (przez szereg ćwiczeń) tej podwójnej natury pisma, umożliwi pełniejsze korzystanie z bogactwa form literniczych, pozwoli na wybieranie właściwych, lub tworzenie własnych.