Zadaniem pracowni jest zapoznanie studentów z artystyczną grafiką warsztatową jako integralną dziedziną sztuki oraz zaznajomienie ich z możliwościami i zasadami funkcjonowania warsztatu graficznego. Nauka techniki druku wypukłego nie jest głównym celem pracowni, ale stanowi jej najważniejsze narzędzie metodyczne. Z dydaktycznego punktu widzenia jest to pracownia o charakterze propedeutycznym. Jest to ważne, ponieważ nadrzędnym celem pracowni jest właśnie zainteresowanie studentów grafiką warsztatową i rozbudzenie ich chęci do pogłębiania tej wiedzy w późniejszych latach.
-
dr hab. Wojciech Tylbor-Kubrakiewicz, prof. uczelni
dr hab. Wojciech Tylbor-Kubrakiewicz, prof. uczelni
Program
Jednym z najważniejszych zadań pracowni jest uświadomienie studentom procesu jako uporządkowanego w czasie ciągu zmian i stanów zachodzących po sobie, który jest nierozerwalnie związane ze sztuką graficzną. Podczas zajęć na pierwszym roku młodzi następcy Dürera dowiadują się jak przygotować matrycę, poznają narzędzia graficzne, rodzaje farb i papiery. Uczą się jak w bezpieczny sposób używać wyposażenie pracowni. Podczas zajęć utrzymanych w formie ćwiczeń studenci poznają klasyczne techniki druku wypukłego na przykładzie linorytu i drzeworytu.
Na drugim roku studenci poszerzają swoją wiedzę i umiejętności praktyczne o nowe metody pracy, których nie mieli okazji poznać w ramach wcześniejszych zajęć. Artystyczna grafika warsztatowa oferuje wiele oryginalnych strategii w obrębie technik druku wypukłego jak na choćby linoryt tracony, czy kolografia, która jako jedyna z technik graficznych polega nie na redukowaniu, wycinaniu, trawieniu czy żłobieniu matrycy, ale na jej „budowaniu”.
Celem pracowni jest także zapoznanie studentów z bogactwem i różnorodnością grafiki warsztatowej, oryginalnością postaw podejmujących ją współczesnych artystów tworzących zarówno ściśle według prawideł klasycznego warsztatu, jak i poza rygorem technologicznym. Dlatego też oprócz zadań praktycznych odbywać się będą wykłady teoretyczne, których celem będzie przybliżenie sylwetek współczesnych twórców grafiki i ich metod pracy.
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5
2024. Prace studentów I roku
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 6
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 7
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 9
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 10
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 11
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 12
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 13
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 14
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 15
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 16
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 17
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 18
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 19
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 20
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 21
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 22
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 23
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 24
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 25
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 26
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 27
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 28
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 29
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 30
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 31
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 32
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 33
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 34
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 35
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 36
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 15
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 12
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
2024. Prace studentów II roku
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 6
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 7
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 9
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 10
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 11
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 12
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 13
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 14
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 15
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 16
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 15
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 12
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
Prace archiwalne
I rok
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5
II rok
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5