Dr Magdalena Boffito
Mgr Nastazja Ciupa
- Daria Pasiecznik – kamień
- Maria Tołwińska – kamień
- Barbara Synak – zin – impozycja
- Anhelina Siameika – zin – impozycja
- Agata Popik – zin – impozycja
- Adam Skrzypiec – risografia
- Warsztaty w Pracowni Litografii
- Warsztaty w Pracowni Litografii
- Karolina Wyka – risografia
- Nhat Anh Nguyen – kamień
- Adam Skrzypiec – Maska
- Agata Popik – Storytelling
- Agnieszka Probola – Maska
- Aleksandra Sowińska – Maska
- Anhelina Siameika – Storytelling
- Barbara Synak – Storytelling
- Daria Pasiecznik – Autoportret
- Jan Stanisławski – Storytelling
- Katarzyna Mliczek – Storytelling
- Agnieszka Drozd – kamień
- Jan Stanisławski – kamień
- Maria Rutyna – Storytelling
- Maria Tołwińska – Rytm
- Maria Tołwińska – Rytm
- Natasza Pleśniak – Maska
- Sonia Dąbrowska – Rytm
- Zuzanna Las – Maska
- Natalia Suchta – risografia
Pracownia Litografii I i II roku
W Pracowni Litografii I i II roku są realizowane zadania wprowadzające studentki i studentów w obszar technik druku płaskiego. Pierwsze dwa lata pozwalają na poznanie klasycznego warsztatu litograficznego a także podstaw risografii gdzie duży nacisk jest kładziony na specyfikę pracy z matrycami koloru, budowanie plam barwnych w oparciu o zmienny raster/gren i transparencję. Te dwa lata to czas na zapoznanie się z naturą kamienia, opanowanie podstawowych technik litograficznych zarówno pozytywowych (typu kredka, tusz) jak i negatywowych (ossasepia).
Praca z matrycą organiczną wymaga cierpliwości i precyzji w działaniu. W przypadku litografii kontrolę nad grenem uzyskujemy poprzez szlifowanie kamienia korundem o różnej wielkości. Wszystkie osoby uczestniczące w zajęciach poznają w szczegółach proces przygotowania kamienia, tak by móc samodzielnie przygotować matrycę, wykonać odbitkę i twórczo odpowiedzieć na realizowane w danym roku zadanie.
Ćwiczenia praktyczne są uzupełnione o wykłady przybliżające zagadnienia techniczne a także możliwości/wyzwania jakie stwarza dana technika. Zadanie realizowane na I roku to Autoportret (realizowany w technice ossasepi). W zależności od sytuacji uzupełnieniem tego ćwiczenia jest drugie zadanie Maska/Antyportret, które podejmuje problematykę pracy wielomatrycowej.
Na drugim roku osoby uczestniczący w zajęciach w pracowni Litografii mają możliwość wyboru jednego z dwóch zadań, są to: projekt risograficzny „Moja historia” realizowany w formie zina lub wykonanie cyklu prac w czerni i bieli w dowolnej technice litograficznej, w odpowiedzi na hasło „Rytm”.
Storytelling to sztuka opowiadania historii, rodzaj instynktownej potrzeby gatunku ludzkiego, która przejawia się już w dzieciństwie. Opowiadanie jest naturalnym sposobem wymiany doświadczeń ludzi – dla dziecka jest sposobem na oswojenie świata, włączeniem zjawisk mu nieznanych w obszar oswojony.
Co może być tematem prac? Migrena, ból głowy, trwanie, mijanie. W zasadzie nie jest istotne, czy historie te wydarzyły się naprawdę, czy tylko zostały wymyślone na potrzeby chwili. Istotne jest KTO je opowiada i JAK je opowiada. W założeniu zin nie pozostaje w bliskiej relacji z żadnym tekstem źródłowym, ale jest próbą zbudowania krótkiej narracji obrazem w oparciu o dwie matryce kolorystyczne. W przypadku risografii bazę rysunkową stanowią prace czarno-białe (zrealizowane w technice litografii).