zapraszam Państwa do uczestnictwa w Studiach Podyplomowych Master of Graphics Arts (MGA) prowadzonych na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Studia te dedykowane są tym z Państwa, którzy pragną poszerzać swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje w obszarze sztuk plastycznych, zarówno w dziedzinie grafiki projektowej, grafiki artystycznej a także multimediów, rysunku i malarstwa. Ukończenie studiów MGA da także – tym z Państwa, którzy myślą o dalszej karierze naukowej w dyscyplinie sztuk plastycznych – pełne kompetencje do przygotowania i realizacji przewodu doktorskiego.
Istotną cechą tych studiów jest współpraca z opiekunem, mentorem – wybitnym artystą lub projektantem – pod okiem którego będziecie Państwo doskonalić swój warsztat twórczy oraz odbywać staże dydaktyczne i staże w instytucjach kultury. Poznacie Państwo także wszelkie niuanse związane z finansowaniem własnej twórczości na bazie grantów i dostępnych programów naukowo-badawczych. Jest to – w kontekście funkcjonowania na rynku kreatywnym – rzecz niezwykle istotna.
Do Państwa dyspozycji oddajemy także kompletne zaplecze warsztatowo-techniczne dotyczące zarówno grafiki artystycznej jak i współczesnych technologii obrazowania cyfrowego.
Zatem czy warto jest podjąć te studia? Zdecydowanie tak. Dlatego jeśli jesteś osobą ambitną, poszukującą nowych rozwiązań w świecie sztuki, myślącą o rozwijaniu własnej twórczości artystycznej i poszerzeniu swoich kompetencji, te studia są właśnie dla Ciebie. Zapraszam serdecznie.
Studia podyplomowe Master of Graphics Art (MGA) dedykowane są absolwentom uczelni artystycznych posiadającym kwalifikacje pierwszego lub drugiego stopnia w obszarze sztuk plastycznych, w tym także młodszym pracownikom naukowym uczelni artystycznych mającym w planach przygotowanie i realizację rozprawy doktorskiej.
Celem studiów jest przygotowanie słuchacza do samodzielnego stworzenia koncepcji artystycznej oraz jej profesjonalnej adaptacji do indywidualnych planów artystyczno-badawczych lub wystawienniczych w obszarze sztuk pięknych, przypisując te aktywności w szczególności do szeroko rozumianych sztuk graficznych.
Studia podyplomowe MGA pozwalają także na rozwinięcie i usystematyzowanie własnych działań artystycznych i badawczych w oparciu o mentorską opiekę pedagogów i zaplecze warsztatowo-techniczne Wydziału Grafiki.
W przypadku kandydatów do stopnia naukowego doktora sztuki, studia podyplomowe MGA umożliwiają uzyskanie zaawansowanej wiedzy w dyscyplinie sztuk plastycznych, przygotowując słuchacza do samodzielnej działalności badawczej i twórczej i ew. ubieganie się o nadanie stopnia naukowego doktora poza zorganizowanymi formami kształcenia (tzw. doktorat z wolnej stopy). Ukończenie studiów podyplomowych MGA nie oznacza uzyskania stopnia naukowego doktora, jednakże stwarza warunki do kompleksowego przygotowania rozprawy doktorskiej. Cykl kształcenia kończy się uzyskaniem świadectwa ukończenia studiów podyplomowych.
Ukończenie studiów podyplomowych MGA jest równoznaczne z przyznaniem kwalifikacji cząstkowych na poziomie 7 Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK).
Osoby zainteresowane, mające pytania i ew. chcące doprecyzować zamieszczone na stronie internetowej informacje, zapraszamy do kontaktu mejlowego:
Studia podyplomowe MGA dedykowane są przede wszystkim:
absolwentom kierunków artystycznych w dyscyplinie sztuk plastycznych, pragnących podnieść i rozwinąć swoje kompetencje artystyczne oraz naukowe.
młodszym pracowników wydziałów artystycznych planujących przygotowanie i realizację rozprawy doktorskiej w dyscyplinie sztuk plastycznych na macierzystych uczelniach.
Charakterystyka kształcenia
Celem studiów podyplomowych MGA jest wszechstronny rozwój słuchaczy jako artystów oraz badaczy i przygotowanie ich do realizacji projektów artystycznych oraz naukowych. W szczególności dotyczy to:
Rozwoju artystycznego i naukowego. Celem studiów MGA w tym obszarze jest pogłębianie umiejętności artystycznych umożliwiających doskonalenie warsztatu i rozwijanie własnego, unikalnego twórczego stylu. Słuchacze mają okazję pracować nad zaawansowanymi projektami artystycznymi, które pozwalają im na eksplorację nowych technik, materiałów i koncepcji. Pod opieką pedagogów-mentorów mogą eksperymentować z różnymi formami wyrazu artystycznego, rozwijając swoje portfolio i przygotowując się do dalszej kariery w świecie sztuki.
Pogłębienia wiedzy teoretycznej. Studia MGA mają także na celu rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia oraz pogłębianie wiedzy teoretycznej z zakresu sztuk plastycznych. Słuchacze są zachęcani do analizy współczesnych i historycznych trendów w sztuce, a także do refleksji nad własną twórczością w kontekście szeroko pojętej historii sztuki. Dzięki pracy z mentorami i wykładowcami, słuchacze mogą lepiej zrozumieć teoretyczne podstawy swojej praktyki artystycznej oraz poznać i udoskonalić umiejętność werbalnych wypowiedzi dotyczących własnej twórczości.
Realizacji projektów artystycznych i badawczych. Studia MGA mają również na celu rozwijanie umiejętności prowadzenia samodzielnych badań artystycznych i naukowych. Słuchacze – na konkretnych przykładach – uczą się formułowania i realizacji własnych projektów badawczych w kontekście ubiegania się o granty i finansowanie zewnętrzne. Pod opieką specjalistów mogą prowadzić badania nad wybranymi tematami, które mają na celu poszerzenie obszarów uprawianych przez nich dyscypliny sztuki.
Zdobywania doświadczenia w aplikowaniu o granty. Jednym z istotnych celów studiów MGA jest przygotowanie słuchaczy do skutecznego aplikowania o granty, stypendia i inne formy finansowania działalności artystycznej i badawczej. Słuchacze zdobywają realną wiedzę na temat procesów aplikacyjnych, pisania wniosków i projektów badawczych, co może być kwestią kluczową dla ich przyszłej kariery artystycznej.
Rozwoju kompetencji interdyscyplinarnych. Studia MGA wspierają rozwój kompetencji interdyscyplinarnych, umożliwiając uczestnikom łączenie sztuki z innymi dziedzinami, takimi jak nauka, technologia czy też socjologia. Słuchacze są zachęcani do nawiązywania współpracy z badaczami z innych dziedzin, co pozwala im na rozwijanie innowacyjnych projektów, które często przekraczają granice tradycyjnie rozumianych sztuk plastycznych.
Rozwijania sieci kontaktów i współpracy. Studia MGA oferują słuchaczom możliwość budowania sieci kontaktów zawodowych i naukowych. Praca w grupie z innymi słuchaczami, a także współpraca z mentorami i ekspertami z różnych dziedzin, sprzyjają nawiązywaniu relacji, które mogą przekształcić się w przyszłości w realizację projektów artystyczno-naukowych w oparciu o osoby i współpracujące z nimi instytucje.
Możliwości kontynuacji kształcenia przez absolwentów
Absolwent po ukończeniu modułu podstawowego lub rozszerzonego jest przygotowany do podjęcia dalszych aktywności w zakresie uzyskiwania kolejnych stopni naukowych przewidzianych ustawą Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Możliwości zatrudnienia absolwentów
Absolwent studiów MGA jest w pełni przygotowany do prowadzenia indywidualnej działalności artystyczno-naukowej oraz do podjęcia pracy w instytucjach kultury i sztuki, przemysłach kreatywnych oraz wyższym szkolnictwie artystycznym.
Program kształcenia
Organizacja kształcenia.
Studia podyplomowe MGA są podzielone na dwa, niezależne od siebie moduły – podstawowy i rozszerzony.
Moduł podstawowy trwa 2 semestry – zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym (zjazdowym) w dedykowane dwie soboty i niedziele w miesiącu.
Moduł podstawowy kończy się egzaminem i oznacza realizację indywidualnego cyklu artystycznego – pod opieką mentora i kuratora – prezentowanego na wystawie zbiorowej w prestiżowj galerii.
Rok rozpoczęcia kształcenia dla modułu podstawowego: semestr zimowy roku akademickiego 2025/2026.
Liczba punktów ECTS dla modułu podstawowego: 60.
Moduł rozszerzony trwa 2 semestry – zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym (zjazdowym) w dedykowane dwie soboty i niedziele w miesiącu.
Rok rozpoczęcia kształcenia dla modułu podstawowego: semestr zimowy roku akademickiego 2025/2026.
Liczba punktów ECTS dla modułu rozszerzonego: 60.
Moduł podstawowy
Trwa przez 2 semestry, kończy się egzaminem i oznacza realizację indywidualnego cyklu artystycznego – pod opieką mentora i kuratora – prezentowanego na wystawie zbiorowej.
Realizacja cyklu artystycznego i udział w wystawie weryfikują stopień opanowania wiedzy, umiejętności, oraz – co najważniejsze – kompetencji związanych z ideą organizacji i kuratorstwa wystawy zbiorowej.
Absolwent modułu podstawowego otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych MGA na poziomie podstawowym.
Moduł rozszerzony
Po zakończeniu modułu podstawowego słuchacz ma możliwość – na bazie procesu rekrutacyjnego – uczestniczenia w zajęciach modułu rozszerzonego, gdzie pogłębia swoje kompetencje w obszarze dyscypliny sztuk plastycznych. Możliwe jest także, po przejściu procesu rekrutacyjnego, podjęcie studiów na module rozszerzonym bez konieczności ukończenia modułu podstawowego.
Moduł rozszerzony trwa kolejne 2 semestry i jest dedykowany słuchaczom, którzy chcą dalej pogłębiać swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje w dyscyplinie.
Moduł kończy się organizacją wystawy indywidualnej pod opieką dedykowanego kuratora wraz z opisem dzieła z zaznaczeniem kontekstu, idei i aspektów dotyczących jego innowacyjności oraz oryginalności.
Absolwent modułu rozszerzonego otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych MGA na poziomie rozszerzonym.
Pozostałe informacje
Specyfikę kształcenia charakteryzuje wymiar praktyczny ale też i artystyczno-naukowy zajęć seminaryjnych realizowanych wraz z opiekunem artystycznym (mentorem) w ramach określonego limitu godzin w obszarze jednego semestru i roku studiów. Wynika z tego też nieograniczony dostęp do warsztatu graficznego, fotograficznego czy informatycznego Wydziału Grafiki, gdyż rozwój i udoskonalenie słuchacza oparte są w znacznej mierze na samodzielności i idei samokształcenia.
Mentor, opiekun artystyczny pomaga w istotny sposób zdefiniować i ukierunkować zadania i nauczyć właściwej selekcji oraz dalszego, profesjonalnego kształtowania wybranych zagadnień na poziomie innowacyjności i oryginalności.
Pozostałe przedmioty realizowane są w blokach, podczas dwóch zjazdów w miesiącu.
Słuchacze – w trakcie trwania studiów – mogą korzystać z zaplecza technicznego i warsztatowego Wydziału Grafiki.
W ramach studiów słuchacz realizuje także staże, które przypisane są do modułów w ramach limitu godzin w każdym semestrze. Są to:
staż dydaktyczny realizowany na Wydziale Grafiki (dla modułu podstawowego),
staż w instytucji kultury lub instytucji zajmującej się promocją kultury (dla modułu rozszerzonego); staż podlega weryfikacji na podstawie tzw. karty zaliczającej we wskazanej jednostce zatwierdzonej przez kierownika studiów podyplomowych.
Zintegrowane projekty artystyczno-badawcze. Zajęcia specjalistyczne, indywidualne spotkania z wybranym opiekunem artystycznym (mentorem), mają formułę tandemu i oparte są na partnerstwie adept-mentor. Przygotowują do egzaminu śródokresowego na podstawie uczestnictwa w dedykowanej wystawie zbiorowej.
Teorie i koncepcje sztuki współczesnej. Zajęcia są ukierunkowane na pogłębienie wiedzy z obszaru sztuki współczesnej i przypisanej do niej współczesnej praktyki artystycznej w aspekcie teorii i koncepcji. Stanowią niezbędną bazę do kształtowania własnej postawy i punkt odniesienia do określenia własnej tożsamości.
Metody i sposoby autoprezentacji. Zajęcia dedykowane są metodom autoprezentacji, rozumianym jako podstawowe narzędzie wspomagające dzieło artystyczne w perspektywie konieczności jego upublicznienia. Zajęcia czerpią doświadczenia z pedagogów i absolwentów Wydziału Grafiki i nawiązują do sprawdzonych praktyk stosowanych przez wybitnych twórców.
Koncepcje, tworzenie i wdrażanie projektów badawczych. Specjalistyczne zajęcia praktyczne dedykowane specyfice opracowania projektów badawczych, uwzględniające obowiązujące przepisy i procedury. Mają na celu przyswojenie niezbędnych umiejętności analitycznych i strategii w celu skutecznego tworzenia i wdrożenia projektu artystyczno-badawczego.
Konwersatorium lekturowe w języku angielskim. Zajęcia w języku angielskim dedykowane specyfice dyscypliny sztuki plastyczne rozwijają umiejętności sprawnej komunikacji w języku obcym, umiejętność prowadzenia dyskusji oraz dialogu obszarowego w kontekście szeroko rozumianej sztuki oraz zjawisk z nią związanych.
Prawo autorskie i ochrona własności intelektualnej. Zajęcia przybliżają praktyczną wiedzę z zakresu prawa w związku z problemami i stosowaniem procedur wynikających z tytułu ochrony własności intelektualnej.
Staż dydaktyczny. Aktywność przypisana do tzw. praktyki zawodowej w warunkach Akademii. Słuchacz po uzgodnieniu z mentorem wybiera pracownię lub kilka pracowni w których realizuje staż. Oznacza to organizację i realizację warsztatów, dedykowanych wykładów oraz także prace organizacyjne. Słuchacz doskonali swoje kompetencje podczas pracy ze studentami ale także aktywnie może wzbogacić ofertę programowa Wydziału Grafiki.
Egzamin śródokresowy. Słuchacz prezentuje przed komisją swój dorobek artystyczno-badawczy prezentując umiejętności niezbędne do sporządzenia opisu dzieła przewidzianego do oceny.
Egzamin końcowy. Słuchacz prezentuje przed komisją – podczas trwania wystawy podsumowującej – własne dzieło artystyczne oraz przedstawia jego opis.
Seminarium. Konsultacje dla sporządzenie opisu dzieła artystycznego – 16 godz./sem., 6 pkt. ECTS
Staż w instytucji kultury – 8 godz./sem., 2 pkt. ECTS pkt. ECTS
Egzamin końcowy – 10 pkt. ECTS
Charakterystyka przedmiotów. Moduł rozszerzony
Zintegrowane projekty artystyczno-badawcze. Zajęcia specjalistyczne realizowane są w formie indywidualnych spotkań z wybranym opiekunem artystycznym (mentorem). Praca odbywa się w formule tandemu, z uwzględnieniem partnerskiego charakteru relacji między uczestnikiem a mentorem. Zajęcia służą przygotowaniu do egzaminu śródokresowego i końcowego, który przeprowadzany jest na podstawie organizacji wystawy indywidualnej w prestiżowej galerii.
Proseminarium. Techniki i metody opracowania opisu dzieła artystycznego. Zajęcia ukierunkowane są na pogłębienie wiedzy z zakresu sztuki współczesnej oraz związanej z nią aktualnej praktyki artystycznej, arówno w aspekcie teoretycznym, jak i koncepcyjnym. Kurs stanowi podstawę do kształtowania własnej postawy twórczej oraz punkt odniesienia w procesie definiowania indywidualnej tożsamości artystycznej.
Seminarium. Konsultacje dla sporządzenie opisu dzieła artystycznego. Zajęcia mają na celu wsparcie w tworzeniu opisu dzieła artystycznego jako świadomej refleksji nad własną praktyką twórczą. Praca nad tekstem odbywa się indywidualnie i jest omawiana podczas wyznaczonych konsultacji. Proces ten umożliwia rozwijanie umiejętności analizy, precyzyjnego formułowania wypowiedzi oraz przygotowuje do sytuacji egzaminacyjnych i wystawienniczych.
Kreacja komunikacji marketingowej. Zajęcia poświęcone są zagadnieniom budowania marki osobistej twórcy w kontekście współczesnych narzędzi komunikacji i środowiska mediów społecznościowych. Kurs uwzględnia specyfikę pracy artystycznej oraz realia funkcjonowania na styku rynku, nauki i sztuki. Stanowi autorską propozycję wspierającą rozwój świadomej strategii obecności artysty w przestrzeni publicznej.
Staż w instytucji zajmującej się promocją kultury. Zajęcia mają formę praktyki zawodowej realizowanej m.in. we współpracy z Biurem Promocji ASP w Warszawie. Umożliwiają poznanie zaplecza organizacyjnego i udział w działaniach związanych z promocją uczelni. Przewidziano aktywne uczestnictwo w bieżących projektach, co pozwala na realny wpływ na odświeżenie oferty promocyjnej oraz współkształtowanie strategii wizerunkowej jednostki.
Staż w instytucji kultury. Zajęcia realizowane są w formie stażu w instytucji kultury, gdzie uczestnik ma możliwość praktycznego poznania funkcjonowania organizacji oraz aktywnego udziału w jej codziennych działaniach. Staż pozwala rozwijać kompetencje zawodowe, zdobywać doświadczenie oraz wpływać na realizację projektów kulturalnych.
Egzamin śródokresowy i końcowy. Egzamin śródokresowy i końcowy polega na prezentacji autorskiego dzieła artystycznego oraz przygotowanego opisu, przedstawianych przed komisją. Weryfikacja dokonywana jest na podstawie obu elementów, z uwzględnieniem wysokich standardów obowiązujących w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Terminy zjazdów
Rozpoczęcie roku akademickiego: 1 października 2025 r.
Zajęcia odbywają się stacjonarnie w trybie zjazdowym:
Semestr zimowy – październik-początek lutego 2025
Semestr letni – połowa lutego-połowa czerwca 2026.
Terminarz zjazdów. Moduł podstawowy
Zajęcia zjazdowe w semestrze zimowym planowane są na:
11-12 października 2025
25-26 października 2025
08-09 listopada 2025
22-23 listopada 2025
06-07 grudnia 2025
20-21 grudnia 2025
03-04 stycznia 2026
17-18 stycznia 2026
Sesja egzaminacyjna: 31 stycznia – 01 lutego 2026. Sesja poprawkowa: 07-08 lutego 2026.
Zajęcia zjazdowe w semestrze letnim planowane są na:
14-15 lutego 2026
28 lutego – 1 marca 2026
14-15 marca 2026
28-29 marca 2026
11-12 kwietnia 2026
25-26 kwietnia 2026
16-17 maja 2026
30-31 maja 2026
Sesja egzaminacyjna: 13-14 czerwca 2026. Sesja poprawkowa: 19-20 września 2026.
Proponowane terminy zjazdów mogą ulec zmianie.
Terminarz zjazdów. Moduł rozszerzony
Zajęcia zjazdowe w semestrze zimowym planowane są na:
11-12 października 2025
25-26 października 2025
08-09 listopada 2025
22-23 listopada 2025
06-07 grudnia 2025
20-21 grudnia 2025
03-04 stycznia 2026
17-18 stycznia 2026
Sesja egzaminacyjna: 31 stycznia – 01 lutego 2026. Sesja poprawkowa: 07-08 lutego 2026.
Zajęcia zjazdowe w semestrze letnim planowane są na:
14-15 lutego 2026
28 lutego – 1 marca 2026
14-15 marca 2026
28-29 marca 2026
11-12 kwietnia 2026
25-26 kwietnia 2026
16-17 maja 2026
30-31 maja 2026
Sesja egzaminacyjna: 13-14 czerwca 2026. Sesja poprawkowa: 19-20 września 2026.
Rekrutacja
Wymagania wstępne.
Na studia podyplomowe MGA może być przyjęta osoba, która posiada tytuł zawodowy licencjata lub magistra sztuki uczelni prowadzącej studia na kierunku artystycznym w dyscyplinie sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki.
Zasady rekrutacji.
Limit przyjęć: 20 słuchaczy na każdy z modułów.
Minimalna liczba słuchaczy: 8 na każdy z modułów.
Rekrutacja na studia podyplomowe w module podstawowym odbywa się na drodze konkursowej w dwóch etapach:
Etap I. Rejestracja kandydata/ki w systemie Akademus wraz z załączonym portfolio artystycznym.
Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzana w trybie zdalnym na platformie Google Meets podczas której kandydat/ka prezentuje w ciągu nie więcej niż 8-10 min. swoją sylwetkę oraz określa kierunek swojego potencjalnego dalszego rozwoju artystyczno-naukowego.
Rekrutacja na studia podyplomowe w module rozszerzonym odbywa się na drodze konkursowej w jednym etapie:
Autoprezentacja kandydata wraz z prezentacją portfolio w kontekście jego działalności artystycznej, naukowej, kulturotwórczej, zawodowej oraz omówienia jego znaczących dla dyscypliny osiągnięć artystyczno-badawczych.
Wysokość opłat za studia podyplomowe określa Zarządzenie Rektora Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w sprawie wysokości opłat za świadczone usługi edukacyjne dla słuchaczy studiów podyplomowych rozpoczynających się w roku akademickim 2024/2025.
Opłaty dotyczące niestacjonarnych Studiów Podyplomowych „Master of Graphics Arts (MGA)” prowadzone przez Wydział Grafiki ASP w Warszawie na module podstawowym wynoszą:
Opłata rekrutacyjna 150,00 zł
Jednorazowe wpisowe 700 zł
Opłata miesięczna 1 200 zł
Opłata semestralna 5 400 zł
Opłata roczna 10 800 zł
Opłaty uiszcza się na numer konta bankowego i w terminach określonych w umowie o świadczenie usług edukacyjnych.
Wystawa podsumowująca 1 edycję studiów MGA – 2023/2024
Wystawa „Afirmacje”. Galeria -1. Pałac Czapskich. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
Wystawa „Afirmacje”. Galeria -1. Pałac Czapskich. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
Wystawa „Afirmacje”. Galeria -1. Pałac Czapskich. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
Wystawa „Afirmacje”. Galeria -1. Pałac Czapskich. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
Wystawa „Afirmacje”. Galeria -1. Pałac Czapskich. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5
Wystawa „Afirmacje”. Galeria -1. Pałac Czapskich. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 6
Wystawa „Afirmacje”. Galeria -1. Pałac Czapskich. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 7
Wystawa „Afirmacje”. Galeria -1. Pałac Czapskich. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
Wystawa „Afirmacje”. Galeria -1. Pałac Czapskich. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 9
Wystawa „Afirmacje”. Galeria -1. Pałac Czapskich. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 10
Wystawa „Afirmacje”. Galeria -1. Pałac Czapskich. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 11
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 6
+6
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
+4
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
+4
W styczniu 2024 r. w Galerii -1 (Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Pałac Czapskich) miała miejsce wystawa Afirmacje będąca podsumowaniem pierwszej edycji studiów podyplomowych Master of Graphics Arts prowadzonych na Wydziale Grafiki. Celem wystawy była prezentacja różnorodnych postaw twórczych, których fundamentem była tradycyjnie rozumiana forma graficzna. „Afirmacje” były platformą dla eksperymentów, odważnych poszukiwań i przełamywania stereotypowych konwencji graficznej. Ale też była to wyśmienita okazja aby słuchacze zaprezentowali efekt swoich dokonań twórczych jak samodzielni, niezależni artyści. W wystawie wzięły udział absolwentki studiów podyplomowych:
Ada Krawczak zagłębiająca obszary typograficzne, manipulująca literą i znaczeniem słowa.
Magdalena Malena Jankowska reinterpretująca hiperrealizm, kreująca opowieść o rodzinnym domu w Sopocie, gdzie przestrzeń otwartego morza kontrastuje z zagęszczeniem znanych jej warszawskich historycznych podwórek.
Małgorzata Ruszkowska prezentująca klasyczną formułę graficznej identyfikacji wizualnej do muzyki jednego z najbardziej oryginalnych trębaczy polskiej sceny jazzowej, Piotra Damasiewicza.
Aleksandra Grabowiecka sięgająca po tradycyjną metodę sitodruku, prezentująca abstrakcyjne organiczna jakim podlega forma plastyczna.
Maria Krupa tworząca biomorficzne instalacje, w których bada istotę źródeł naszej duchowości.
Kuratorką wystawy była dr Katarzyna Urbańska.
Każda z tych graficznych mikropowieści była unikalną formą wypowiedzi artystycznej a wspólnym mianownikiem dla doświadczeń artystek było studiowanie na Akademii, rozwijanie pasji i zainteresowań oraz odkrywanie nowych artystycznych tożsamości. Tytuł wystawy – Afirmacje – skupiał uwagę na nieoczekiwanych, nietypowych kierunkach twórczych, w których to artystyczne odchylenia od normy stają się źródłem nieustającej inspiracji.
Wystawa podsumowująca 2 edycję studiów MGA – 2024/2025
Wernisaż wystawy „Kim jesteś gdy nie patrzysz”, 28 czerwca 2025 r. Galeria „Ermitaż” – Łazienki Królewskie w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
Wernisaż wystawy „Kim jesteś gdy nie patrzysz”, 28 czerwca 2025 r. Galeria „Ermitaż” – Łazienki Królewskie w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
Wernisaż wystawy „Kim jesteś gdy nie patrzysz”, 28 czerwca 2025 r. Galeria „Ermitaż” – Łazienki Królewskie w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
Wernisaż wystawy „Kim jesteś gdy nie patrzysz”, 28 czerwca 2025 r. Galeria „Ermitaż” – Łazienki Królewskie w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
Wernisaż wystawy „Kim jesteś gdy nie patrzysz”, 28 czerwca 2025 r. Galeria „Ermitaż” – Łazienki Królewskie w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5
Wernisaż wystawy „Kim jesteś gdy nie patrzysz”, 28 czerwca 2025 r. Galeria „Ermitaż” – Łazienki Królewskie w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 6
Wernisaż wystawy „Kim jesteś gdy nie patrzysz”, 28 czerwca 2025 r. Galeria „Ermitaż” – Łazienki Królewskie w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 7
Wernisaż wystawy „Kim jesteś gdy nie patrzysz”, 28 czerwca 2025 r. Galeria „Ermitaż” – Łazienki Królewskie w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
Wernisaż wystawy „Kim jesteś gdy nie patrzysz”, 28 czerwca 2025 r. Galeria „Ermitaż” – Łazienki Królewskie w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 9
Wernisaż wystawy „Kim jesteś gdy nie patrzysz”, 28 czerwca 2025 r. Galeria „Ermitaż” – Łazienki Królewskie w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 10
Wernisaż wystawy „Kim jesteś gdy nie patrzysz”, 28 czerwca 2025 r. Galeria „Ermitaż” – Łazienki Królewskie w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 11
Wernisaż wystawy „Kim jesteś gdy nie patrzysz”, 28 czerwca 2025 r. Galeria „Ermitaż” – Łazienki Królewskie w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 12
Wernisaż wystawy „Kim jesteś gdy nie patrzysz”, 28 czerwca 2025 r. Galeria „Ermitaż” – Łazienki Królewskie w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 13
Wernisaż wystawy „Kim jesteś gdy nie patrzysz”, 28 czerwca 2025 r. Galeria „Ermitaż” – Łazienki Królewskie w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 14
Wernisaż wystawy „Kim jesteś gdy nie patrzysz”, 28 czerwca 2025 r. Galeria „Ermitaż” – Łazienki Królewskie w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 15
Wernisaż wystawy „Kim jesteś gdy nie patrzysz”, 28 czerwca 2025 r. Galeria „Ermitaż” – Łazienki Królewskie w Warszawie
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 16
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 6
+11
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
+9
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
+9
Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie Galeria Ermitaż Czerwiec-lipiec 2025 r.
Z ogromną satysfakcją prezentujemy wystawę podsumowującą drugą edycję studiów podyplomowych Master of Graphic Arts, prowadzonych na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Prezentowane prace są świadectwem wysokiego poziomu artystycznego uczestników oraz dojrzałości ich postaw twórczych. Różnorodność form, technik i podejmowanych tematów dowodzi ich otwartości na indywidualne ścieżki rozwoju oraz potrzebę dialogu z wielowymiarową rzeczywistością, jaką jest sztuka współczesna.
Autorzy poruszają się swobodnie w obrębie zarówno klasycznych mediów graficznych, eksperymentując jednocześnie z formami instalacyjnymi czy też z działaniami konceptualnymi. Ta szeroka gama postaw i strategii twórczych wskazuje na aktualność i żywotność szeroko rozumianej grafiki jako dziedziny przekraczającej tradycyjne ramy sztuki.
Gratuluję uczestnikom odwagi, konsekwencji i artystycznej pasji.
Dziekan Wydziału Grafiki
Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
Prof. Jacek Staszewski
Artyści biorący udział w wystawie
Artyści:
Paweł Dąbrowski
Jakub Tadeusz Gadek
Agata Hamilton
Paulina Kowalczuk
Marcin Laszczkowski
Aleksandra Michałowska
Anka Młyniec
Ryszard Pęza
Agnieszka Zielińska
Kuratorka:
dr Katarzyna Urbańska
Kontakt
Wydział Grafiki
Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
ul. Krakowskie Przedmieście 5