Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.

Opis efektów uczenia się dla kierunku grafika. Studia niestacjonarne I stopnia

Wiedza

Absolwent zna i rozumie:

  • podstawowe zasady tworzenia prac graficznych – artystycznych oraz projektowych – w oparciu o tradycyjne i współcześnie stosowane narzędzia warsztatowe i technologie;
    podstawowe linie rozwojowe w naukach o sztuce oraz w historii dyscypliny artystycznej grafika, konieczne do rozwiązywania podstawowych zagadnień twórczych;
  • wzajemne relacje zachodzące pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami kierunku studiów grafika;
    podstawową problematykę związaną z teorią rysunku, malarstwa, grafiki artystycznej, grafiki projektowej, animacji i multimediów, niezbędną do definiowania i rozwiązywania podstawowych zagadnień związanych z reprezentowaną dyscypliną;
  • trendy rozwojowe z zakresu grafiki artystycznej i grafiki projektowej, także te dotyczących szeroko rozumianych zagadnień z nauki o sztuce oraz teorii kultury;
  • obowiązujące obecnie wzorce i normy swobody wypowiedzi artystycznej oraz potrafi w sposób świadomy wykorzystywać je we własnej twórczości;
  • podstawowe zagadnienia z zakresu dyscyplin pokrewnych sztukom plastycznym, pozwalające na realizację projektowych i artystycznych zadań indywidualnych i zespołowych;
  • specyfikę podstawowego warsztatu naukowego oraz posiada umiejętność docierania do źródeł informacji;
    podstawowe pojęcia z zakresu prawa autorskiego i pochodnych;
    podstawowe pojęcia i zasady dotyczące finansowych oraz marketingowych i prawnych aspektów zawodu artysty grafika.

Umiejętności

Absolwent potrafi:

  • świadomie wykorzystywać umiejętność kreowania własnej osobowości twórczej do realizacji samodzielnych działań artystycznych w obrębie specjalności grafika a także podczas realizacji różnorodnych działań interdyscyplinarnych;
  • projektować i realizować prace artystyczne w zakresie sztuk plastycznych, w oparciu o indywidualne motywacje i inspiracje, z zachowaniem profesjonalizmu i otwartości na odmienne światopoglądy;
  • podejmować samodzielnie zadania z zakresu projektowania graficznego, komunikacji wizualnej, projektowania publikacji, ilustracji, projektowania na potrzeby multimediów i internetu, grafiki artystycznej, animacji a także w obrębie rysunku i malarstwa;
  • integrować różnorodne środki obrazowania charakterystyczne dla dziedzin pokrewnych twórczości plastycznej;
  • realizować własne koncepcje artystyczne wykazując się przy tym umiejętnością wykorzystania nabytej wiedzy teoretycznej dotyczącej składowych dzieła;
  • przeprowadzać działania i projekty artystyczne o charakterze multimedialnym;
  • w sposób świadomy dobrać właściwą technikę warsztatową do osiągnięcia zaplanowanych wcześniej efektów pracy twórczej;
    we właściwy sposób posługiwać się warsztatem artysty grafika, oraz podejmować próby służące jego unowocześnieniu;
  • uczestniczyć w realizacji zadań zespołowych, także tych o charakterze interdyscyplinarnym;
  • korzystać z umiejętności warsztatowych włączając do swojej twórczości elementy tradycyjnych i współczesnych technik obrazowania graficznego;
  • świadomie wykorzystywać nowe formy obrazowania w obrębie techniki i technologii wchodzących w zakres specjalności grafika;
  • podejmować samodzielne decyzje artystyczne oparte na zróżnicowanej stylistyce, wykonane z wykorzystaniem niezależnego projektowania, twórczej wyobraźni, wiedzy i intuicji;
  • wykorzystywać relacje zachodzących w dziele artystycznym pomiędzy rodzajem zastosowanej ekspresji a niesionym przez nie komunikatem;
  • podejmować samodzielne decyzje dotyczące planowania, projektowania i realizacji prac artystycznych;
  • organizować i przeprowadzać publiczne wystąpienie ustne oraz przygotowywać typowe prace pisemne dotyczące twórczości własnej, jak też i prezentujące zagadnienia związane z szeroko pojmowaną kulturą i sztuką;
  • wykorzystywać umiejętności językowe w zakresie sztuk plastycznych, właściwych dla kierunku grafika, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Kompetencje społeczne

Absolwent jest gotów do:

  • uczenia się przez całe życie, potrafi zaplanować swoją ścieżkę kariery zawodowej w oparciu o zdobyte na studiach wiedzę i umiejętności, a także umiejętnie wykorzystywać wiedzę zdobytą w procesie samokształcenia;
  • podejmowania w zorganizowany sposób nowych zadań i działań twórczych i kulturotwórczych;
  • funkcjonowania jako projektant lub artysta grafik, będąc przy tym zdolnym do świadomego integrowania zdobytej podczas studiów wiedzy i umiejętności;
  • definiowania i wyrażania własnych sądów na tematy artystyczne, kulturowe i społeczne;
  • efektywnego komunikowania się i inicjowania działań w społeczeństwie, wykorzystując przy tym mechanizmy psychologiczne wspomagające działania w zakresie twórczości artystycznej i prowadzenia negocjacji;
  • przeprowadzenia refleksyjnej oceny własnych działań twórczych oraz poddania takiej ocenie innych przedsięwzięć z zakresu kultury, sztuki i dziedzin pokrewnych;
  • inicjowania podstawowych zadań zespołowych;
    wypełnienia roli społecznej absolwenta Akademii Sztuk Pięknych.