Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.

I Pracownia Liternictwa

Cele przedmiotu

  • Litery jako znaki utrwalające mowę są ważną częścią komunikacji wizualnej.
  • Charakter znaków literniczych użytych w projektach graficznych znacząco wpływa na ogólny wyraz artystyczny całych koncepcji projektowych.
  • Celem przedmiotu jest przede wszystkim uświadomienie studentom potencjału wyrazowego tkwiącego w kształtach liter. Potencjału, który może być interesująco i twórczo wykorzystany do aranżacji na potrzeby tworzenia plakatów, okładek, sygnetów, logotypów, znaków towarowych, a także do realizowania autorskich krojów pism.
  • Cele dydaktyczne Pracowni Liternictwa to rozwijanie kreatywności i pomysłowości idącej w parze z uwrażliwieniem na kształt, proporcje i detal.
  • Uświadomienie studentom czym jest litera, do czego służy i jakie mechanizmy rządzą percepcją odbiorcy w procesie czytania liter.
  • Wyrobienie w studentach cierpliwości i umiejętności w posługiwaniu się narzędziami niezbędnymi w procesie projektowania, zarówno tradycyjnymi, jak i nowoczesnymi.