Zadaniem pracowni jest zapoznanie studentów z artystyczną grafiką warsztatową jako integralną dziedziną sztuki oraz zaznajomienie ich z możliwościami i zasadami funkcjonowania warsztatu graficznego. Nauka techniki druku wypukłego nie jest głównym celem pracowni, ale stanowi jej najważniejsze narzędzie metodyczne. Z dydaktycznego punktu widzenia jest to pracownia o charakterze propedeutycznym. Jest to ważne, ponieważ nadrzędnym celem pracowni jest właśnie zainteresowanie studentów grafiką warsztatową i rozbudzenie ich chęci do pogłębiania tej wiedzy w późniejszych latach.
Program
Jednym z najważniejszych zadań pracowni jest uświadomienie studentom procesu jako uporządkowanego w czasie ciągu zmian i stanów zachodzących po sobie, który jest nierozerwalnie związane ze sztuką graficzną. Podczas zajęć na pierwszym roku młodzi następcy Dürera dowiadują się jak przygotować matrycę, poznają narzędzia graficzne, rodzaje farb i papiery. Uczą się jak w bezpieczny sposób używać wyposażenie pracowni. Podczas zajęć utrzymanych w formie ćwiczeń studenci poznają klasyczne techniki druku wypukłego na przykładzie linorytu i drzeworytu.
Na drugim roku studenci poszerzają swoją wiedzę i umiejętności praktyczne o nowe metody pracy, których nie mieli okazji poznać w ramach wcześniejszych zajęć. Artystyczna grafika warsztatowa oferuje wiele oryginalnych strategii w obrębie technik druku wypukłego jak na choćby linoryt tracony, czy kolografia, która jako jedyna z technik graficznych polega nie na redukowaniu, wycinaniu, trawieniu czy żłobieniu matrycy, ale na jej „budowaniu”.
Celem pracowni jest także zapoznanie studentów z bogactwem i różnorodnością grafiki warsztatowej, oryginalnością postaw podejmujących ją współczesnych artystów tworzących zarówno ściśle według prawideł klasycznego warsztatu, jak i poza rygorem technologicznym. Dlatego też oprócz zadań praktycznych odbywać się będą wykłady teoretyczne, których celem będzie przybliżenie sylwetek współczesnych twórców grafiki i ich metod pracy.
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5
2024. Prace studentów I roku
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 6
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 7
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 9
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 10
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 11
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 12
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 13
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 14
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 15
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 16
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 17
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 18
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 19
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 20
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 21
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 22
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 23
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 24
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 25
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 26
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 27
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 28
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 29
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 30
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 31
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 32
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 33
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 34
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 35
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 36
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 15
+22
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 12
+25
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
+29
2024. Prace studentów II roku
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 6
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 7
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 9
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 10
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 11
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 12
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 13
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 14
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 15
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 16
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 15
+2
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 12
+5
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
+9
Prace archiwalne
I rok
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5
II rok
Maria Tołwińska - bez tytułu
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
Liza Orłowska - Mir
Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2